Cemile BAYRAKTAR

Yeni Şafak Gazetesi



Bookmark and Share

"Fethullah Gülen'in dini söyleminin eleştirisi"


25.07.2014 - Bu Yazı 131 Kez Okundu.
Yorum : 7 - Onay Bekleyenler : 0

 Gülen Cemaati hepimizin bildiği üzere İslam dinini merkeze aldığını iddia edip, söylemini İslam üzerinden oluşturan bir cemaat. Bu dışarıdan yapılan bir tanımlama değil bilakis içeriden iddia edilen bir tanımlama. Hal böyle olunca evveliyatı olmakla birlikte son dönem türlü iddialar ile gündeme gelen Gülen Cemaati'nin iddiası ve uygulaması arasındaki farklar dikkat çekiyor.

Kur'an-ı Kerim bize Allah'ın kelamının tahrif edilmediği ve tahrif edilemeyeceği bilgisini veriyor. Aynı Kur'an-ı Kerim, İncil ve Tevrat'ın tahrifinden de bahsediyor. Hicr Suresi, 9. ayette Allah buyuruyor: "Hiç şüphe yok ki, Kur'an'ı biz indirdik ve muhakkak ki onu, tahrif ile tebdilden (değişikliğe uğramaktan) biz koruyacağız." Bu ayetin vaadi ve müjdesi ışığında Kur'an-ı Kerim'in tahrif edilemeyeceğini, lafzına dokunulamayacağını öğreniyoruz. Lafızda bir tahrif söz konusu olamaz ancak uygulamada bir tahrif söz konusu olabilir mi? Kur'an-ı Kerim'i pusula edindiğini iddia eden ancak onun dışında, ona aykırı hareket eden bir yapı oluşturulabilir mi?

Geçtiğimiz günlerde "Fethullah Gülen'in Dini Söyleminin Eleştirisi" adında bir kitap yayınlandı. Kitap içerisinde Türkiye'nin hemen hemen her kesiminden kalemin Cemaat'e yönelik görüşleri bulunuyor. Cemaat üzerine düşünmeye sevk eden makaleler ve röportajlardan oluşan eserde mühim nokta salt siyasi bir eleştiri değil, kitapta Gülen Cemaati'nin "dini" yönüne yönelik eleştiriler de bulunuyor.

Bir İslam coğrafyasında avamından havasına -ki sık sık eleştiri yönelttiğim ancak yer yer de hak verdiğim bir ayrım- ve yahut laik olanından sekülerine her kesimin doğru yahut yanlış bir İslam/Müslüman tanımı mevcut, bu durumda hemen hemen her kesim, iddia ile eylemin birbirini tutmadığı durumlarda bu çelişki adına bir not düşmek istiyor.

Bahsi geçen kitapta Mustafa Öztürk imzalı "Peygamber'in araçsallaştırılması ve dinlerarası diyalog" başlıklı makalede geçen Gülen ile ilgili ve Gülen'e ait ifadeler şöyle:

"Gülen bir yandan diyalog adına Hz. Peygamber'i kelime-i tevhidden hazfederken, diğer yandan diyalogu perçinlemek, bunun için de İslam ve Müslümanlık arasında izdivaç tesis etmek adına, 'Meryem [sırf ibadetle meşguliyet için] kendini ailesinden ve diğer insanlardan tecrit etmişti. Biz ona ruhumuzu (vahiy meleğimizi) gönderdik. Ruh ona eli yüzü düzgün bir erkek kılığında göründü' mealindeki Meryem suresi 17. ayeti şöyle yorumlamıştır: 'Acaba ne idi bu ruh? Hemen büyük çoğunluğu itibariyle bütün tefsirler, ayeti kerimede, '... Ruhumuzu gönderdik...' diye belirtilen ruhun Cebrail olduğunu ifade etmektedirler. Ne var ki burada Kur'an 'ruh' tabirini kullanıyor; ruhun tayininde ise ihtilaf vardır. İhtimalin sınırları ise ihtilafın çerçevesini aşkındır; hatta Efendimizin ruhunu içine alacak kadar da geniştir. Evet, bu da muhtemeldir; zira Hz. Meryem çok afife ve nezihe bir kadındı. Bu itibarla da gözlerinin içine başka bir hayal girmemişti ve girmemeliydi de. Ona sadece kendisine helal olan biri bakmalıydı. O da olsa olsa Efendimiz olabilirdi; zira o bir münasebetle Hz. Meryem'in kendisiyle nikâhlandığına işaret buyuruyordu. Bu açıdan da 'Ruh'un Efendimizin ruhu olabileceği de ihtimal dâhilindedir.' ('Kuran'dan İdrake Yansıyanlar' Fethullah Gülen)"

Bu ifadeleri okuyan her Müslüman, bu tarifte yetersiz kalacağım çirkin iddia karşısında irkilmez mi? Yoksa Peygamber (SAS)'i bir ışık topu halinde bir kamyona bindirebilen, falanca olimpiyatlara geldiğine inanabilen bir kitle için bu İslam dışı iddia normal mi?

Yine aynı kitapta Ömer Aslan imzalı "Gülen Cemaati ve Seçilmişlik Sanrısı" başlıklı makalede Cemaat'in kalemlerine ait şu ifadeler dikkat çekiyor:

"Görebildiğimiz kadarıyla Cemaatin yukarı kademelerindeki Gülen algısı da oldukça sorunlu. Süleyman Sargın, (Zaman, 19 Ocak) 'yüce şahsiyetler türlü musibetlerle sınanırlar, ''Peygamberliğin babası' Hz. Âdem'', Hz. Nuh ve Hz. Musa (as) çeşitli imtihanlara tabi tutuldular' diyor. Daha sonra 've o gün bugündür yüce kâmetlerin imtihanı hiç bitmedi' diyerek son dönemde olan biteni de günümüzün yüce kametlerinden saydığı Gülen'in imtihanı olarak bu açıdan değerlendiriyor. (Tabii burada 'peygamberliğin babası' gibi bir ifadenin 'tevbe' gerektiren bir husus mu, yoksa 'suni hata' mı olacağını, biz 'normal'lerin sorması bile abes!) Ahmet Kurucan (Zaman, 22 Aralık 2013) ve Ekrem Dumanlı (Küre TV, 17 Ocak 2014) ise yazı ve konuşmalarında Gülen'in başına gelenleri, mezhep imamları İmam-ı Azam'ın ve İmam Hanbel'in başına gelenlerle, Kerbela'da Peygamber torunlarına yapılan zulümle karşılaştırırken hiç tereddüt etmediler. Üstelik, 'zalim' olarak kodlamaya çalıştıkları hedef isimlere karşı İslami ıstılahta en olumsuz çağrışımları içeren 'Yezid' benzeri yaftalamalarda bulunmakta hiçbir beis görmediler. Peki bu nasıl mümkün olabiliyor? Yoksa Gülen Cemaati'nin 'şahs-ı manevisi' hakikatin tekelinin kendi elinde olduğuna mı inanıyor? "

Aslında bir köşe yazısına sığmayacak ancak bir ya da daha fazla sayıda kitaba konu olabilecek bu ve bunun gibi örnekler mevcut, tüm bu örneklerin işaret ettiği nokta ise şu: Bu ülkede bir takım İslami yapıları türlü gayrı hukuki girişimler üzerinden değerlendiriyor ve eleştiriyoruz sanılıyorsa bu ciddi bir hata, bu buz dağının yalnızca görünen kısmı, bizler aslında bir örnek üzerinden İslam'ın tahrifine yönelik bir girişimi konuşuyoruz, bunu dert ediniyoruz ki dert de edinmeliyiz. Seslerin yükseldiği noktada olayın "Müslümanlar arası hesaplaşma" şeklinde bilinçli olarak çarpıtılarak lanse edilmesini eleştiriyor, meselenin özünün İslam'a ve Müslümanlara yönelik bir tahrif girişimi olarak ele alınmasını gerekli buluyorum. Dikkat çekmeye çalıştığım husus budur. Bu çalışmanın önünün sık sık "Bize dokunan Allah'a dokunur" nev'inden, Allah'ı kullanarak kesilmesi girişimlerinin de meselenin ne olduğunu ortaya koyan bir ispat değeri taşıdığını düşünüyorum.

.

Serapey Bahçe, Hobi ve Mini Seraları

Facebook Yorumları

reklam
25.07.2014
"Fethullah Gülen'in dini söyleminin eleştirisi"
22.07.2014
Ey hain!
18.07.2014
Demirtaş kimi dansa davet ettiğini biliyor mu?
15.07.2014
"Acıktım, yemek yemek için eve gittim ama İsrail evimizi vurmuştu"
12.07.2014
İhsanoğlu CHP'nin bu ülkeye son hakareti olsun
09.07.2014
Böyle buyurdu savcı!
04.07.2014
Halkın başbakanından halkın cumhurbaşkanına...
01.07.2014
Anneanneniz de başörtülü mü?
27.06.2014
Orta Dünya'da bir Truva Atı olarak "IŞİD" yahut "Mezhep Savaşı" [2]
25.06.2014
Orta Dünya'da bir Truva Atı olarak "IŞİD" yahut "Mezhep Savaşı" [1]
21.06.2014
"71 Yaşında, dört dil biliyor, eşinin başı açık"
17.06.2014
Samimiyeti kaybettik oysa ben başka kazanç bilmiyordum...
14.06.2014
İç avlulu evlerden 'Fashion Partylere' mahremin ve insanın kaybı...
10.06.2014
"Fethin sembolüsün bil Ayasofya"
07.06.2014
Derdiniz acıyla yüzleşmek mi yoksa o acıyı diri tutmak mı?
04.06.2014
Rojava'da Katliam var ama bir de arka planı var!
31.05.2014
Cumartesi Anneleri ve PKK'nin kaçırdığı(?) çocukların anneleri...
27.05.2014
Cinsiyet üstü bir problem: Tesettür, hakaret ve arsız bakışlar
24.05.2014
İslam karşıtlığının son kurbanları...
22.05.2014
Acı size bile müstehak değil!
20.05.2014
Hulefa-i Raşidin'den Biat Kültürü'ne seküler aklın hezeyanları...
16.05.2014
"Sakın kader deme kaderin üstünde bir kader vardır"
13.05.2014
Boko Haram da ABD askeri helâl mi?
10.05.2014
Allah'ın helâl kıldığı toprakları haram kılmak!
08.05.2014
Sabiha Gökçen'in adını havaalanından silmek
07.05.2014
Bir garip modernleşme tarihi: İdama hayır, Kürtaja evet
04.05.2014
Siyasal İslamcılık, Cemaatçilik ve Bireycilik
30.04.2014
Taif'te taşlanan Peygamber'in ümmeti, kaybetse de kazanacaktır
27.04.2014
Samimiyet testçileri ne kadar samimi?
23.04.2014
Allah dilediğine mi hidayet verir? [3]
21.04.2014
Her nereye gidersem gideyim, acı benimdir
19.04.2014
Allah dilediğine mi hidayet verir? [2]
16.04.2014
Allah dilediğine mi hidayet verir? [1]
13.04.2014
Müslüman bir ülkede başörtülü bir kadın olmak yahut Pınar Kür olmak...
09.04.2014
Yusuf'un gömleği Yakup'a delil değil mi?
07.04.2014
Siyasal İslam'ın engelleyicilerinin Türkiye ve Mısır Tecrübesi: 529 İdam!
01.04.2014
Mekke'ye girer gibi...
25.03.2014
Onurumuzu hep Başbakan mı kurtaracak?
30.03.2014
Siyonistleşme ahlakı üzerine "paralel" bir okuma
27.12.2013
Türkiye darbeler tarihi
05.12.2013
Bizde kırılacak kol kanat da kalmadı Hocam…
23.11.2013
Neredesiniz? Neredeyiz?
22.11.2013
Hudeybiye, Gazze, Gülen Cemaati
24.06.2013
Tecavüz, mağdurları kadar toplumunun da sorunudur
20.06.2013
Derin Nefret
10.05.2013
Beyaz Türkler mi, zaten hiç var olmadılar!
10.04.2013
Çıplaklık kadınları özgürleştirmez, esir eder!
24.03.2013
Kapitalist Müslümanlar ve eşitlikçi sol ideolojiler
18.01.2013
Allah hepinizden razı olsun!
15.12.2012
Başörtülü kadınlara açık mektup
30.11.2012
Anadilden dokunulmazlıklara
15.11.2012
Açlık grevindekileri bırakalım da ölsünler mi?
18.10.2012
Bazen kendime bağırıyorum: Sen Müslümansın… Sen Müslümansın!
11.10.2012
Varlığım Türk olmayanların varlığına da armağan olsun!
29.09.2012
Müslüman bir ülkede başörtülü bir kadın olmak…
16.09.2012
İçimdeki Yangın
14.09.2012
Ne dershane, ne 4+4+4, ihtiyaç eğitimde reform!
27.08.2012
Biz ne dedik, PKK ne anladı…
24.08.2012
PKK kötü, peki biz iyi miyiz...
7 0
Tuncer Türkkan 10.12.2013 - 14:37:27
Mertlikten de öte şahane bir yazı.Allah ın kulları böyle olur.Ağzınıza sağlık.Tuncer Türkkan Kütahya
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
KANİ YILDIZ 09.12.2013 - 19:06:17
ZALİMLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM, BÜTÜN MÜFTERİLERİ, ATEŞE BARUT ATANLARI ALLAHA HAVALE EDİYORUM.ÇÜNKÜ BU ATEŞ MSÜLÜMANLARI YAKACAK. HER HANGİ BİR KİMSEYİ KAST ETMEDİM. BU SIFATLAR KİMDE VARSA SÖZÜM ONLARA.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
uslub 08.12.2013 - 22:33:16
size karşı uslubu bozuk olup, hakaret ederek davasını savunanlar, camiayı tam anlayamamışlardır. biz kimseye hakaret ederek davamızı savunmayız. uslubu bozuk olanalr camiadan değildir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
Yasin Karayel 08.12.2013 - 13:44:01
Cemile hanım çok teşekkürler.. az bile yazmışınız...Ahmet Mağden bey asıl siz taraf gir davranmışınız.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
Semih Yurt 03.12.2013 - 10:22:02
Yürekten kutluyor tebrik ediyorum. Ancak bu kadar mükemmel ancak bu kadar sade ve ancak bu kadar vicdani agirlik icerisinde yazilir bir yazi. Basta Allah sonrasinda bizler yardimcisi olalim "CEMILE " hanimin. Çünki bu saatten sonra artik sözde islami cemaat lideri gülenin kara listesinde. Israil usaklarinin kara listesinde hainlerin ve satilmislarin kara listesinde Allah her daim onunla beraber olsun..
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
Ahmet Mağden 02.12.2013 - 18:12:05
BU YAZI, CEMİLE BAYRAKTAR HANİMEFENDİNİN , AKİT GAZETESİNDE Kİ YAZISINA CEVAP OLARAK YAZILMIŞTIR: Cemile hanim, kalem ile zulme buğuz ediyorum derken, boğazımı sıkan eli tutmayayım mı? diyen Zaman Gazetesi Yazarı, Sayın Gülerce'i mi kast ediyorsunuz. Günde 3 veya 4 saat uyuyan, sıhhati müsaade ettiği süre de Müslümanlara dua etmek ve okumak olan, konuştuğu zaman, kurduğu bir cümlede , doğudan ve batıdan okuduğu birer kitabın özeti bulunan bir zata YOL GÖSTERİYORSUNUZ. Muhterem Hocaefendi size göre yaşadığı gibi inanmaya başladı ve Müslümanlıktan da çıktı diyeceksiniz nerede ise. Bilinçli yalnız kalma ihtiyacını nereden çıkarıyorsunuz, biraz insaf. 28 Şubat günlerinde, Erbakan Hocamızın (Allah(CC) rahmet etsin.) çektiklerini biliyorsunuz. Size göre Erbakan Hocamızın aklı kesmedi de mi İSTİFA ETTİ. Okumak için, gerekiyorsa bende çocuğumun başını açarım. Başını açmayanlara hocamızın terörist diyeceğini zannetmiyorum. Polis koleji sınavları: Gönüllüler hareketinde hepimiz ahlakımızı güzelleştirmek için uğraşıyoruz. Cemil hanim dediğiniz gibi bir şey olmuşsa, bu hastalık arkadaşlarımıza, savunduğunuz partiden bulaşmış olabilir. Mavi Marmara konusunda, İsrail, ağzımızı burnumuzu kırdı, ağlamak bile ağlayamadık. Cemile hanim, sizin için böylesi daha iyi mi oldu." One minute " konusunda hepimiz övündük. PKK konusunda bu memlekette yapılanları veya yapılacakları sadece Başbakanımız biliyor. Fethullah Hocaefendi ne biliyor ki yardım etsin. Cemile hanim , pkk konusunda siz ne biliyorsunuz? Türkçe Olimpiyatlarının sizin gözünüz de ki değerini yazınızda belirttiniz. Filistinli çocukları siz, Fettullah Hocaefendiden daha çok düşünüyorsunuz. İnsana gülerler. Başbakanımız, camianın yanında yaptıklarını Allah(CC) rızası için mi yaptı , yoksa Fethullah Hocaefendi için mi yaptı. Hocaefendi için yaptıysa , maddi karşılığını söylesin, gönüllüler onun altına kalmaz. Fethullah Hocaefendi vicdansız, SİZ VİCDANLI OLDUNUZ ÖYLE Mİ CEMİLE HANİM. Cemile hanim, anladığım kadarı ile Gönüllüler Hareketinin içinde belli bir süre yaşamıssınız, KORKARIM YAZINIZI OKUYAN FETHULLAH HOCAEFENDİ SİZE YİNE DUA EDECEK. Ben Gönüllüler Hareketine 50 yaşından sonra katıldım, kuru ağaç ne kadar eğilir. Bana kalsa su bile vermezdim size. Gecen senelerde Adalet ve Kalkınma Partisi size göre farklı bir parti idi ne olduysa ne değişti ise bir kaç aydan beri çok farklı bir parti oldu. Allah(CC) yalan demeyenlerin yardımcısı olsun, yalan diyenleri de bu ciddi hastalıklarından kurtarır İNŞALLAH. SELAMÜNALEYKÜM...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
Meral Tekin 01.12.2013 - 21:55:37
Yazınızın her maddesine eleştiri getirilebilir ama olayları ne kadar taraflı yaklaştığınızı göstermek için Hudeybiye benzetmesini açıklamak istiyorum. Hocaefendi Hudeybiye anlaşması örneğini verirken Tayyip Erdoğan ile o dönemin dayatmacı cuntaları arasında yapılan anlaşmayı kast ediyor. Hocaefendi ile Tayyip Erdoğan arasındaki anlaşmayı değil. Hocaefendi diyorki cuntacılar dayatma yaparak cemaati bitirme planına Tayyip Erdoğanı zorla imza attırmışlarsa bunu hoşgörü ile karşılarız diyor.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan DÜZCE YEREL HABER GAZETESİ veya duzceyerelhaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Serapey Bahçe, Hobi ve Mini Seraları


Serbay Interactive
Bu Dünya Hepimize Yeter
Nevzat CİNGİRT
T: 0380 512 19 16 - G:0507 241 37 24
duzceyerelhaber@hotmail.com

2010 - 2013 © Tüm hakları saklıdır.



Reklam - Künye - İletişim
DüzceyerelHaber Reklam Hizmetleri
Görkem Özdemir
0543 931 11 58
Serbay Interactive
İnteraktif Ajans

Mini Hobi Bahçe Seraları
Yandex.Metrica