20 yıllık araca hurda indirimi

30.04.2013 - Bu Yazı 54334 Kez Okundu.
Yorum : 60 - Onay Bekleyenler : 0

20 yıllık araca hurda indirimi

 Türkiye’de, 20 yaşın üzerindeki yaklaşık 2 milyon aracın trafikten çekilmesini öngören hurda teşvik paketine ilişkin çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda bu hafta içinde ele alınması planlanan pakette, 20 yaşın üzerindeki araçlarını satanlara teşvik, satmayanlara ise yüksek vergi uygulaması geliyor.


Hurda araçlarla ilgili çalışmanın başlaması üzerine, 20 yaşın üzerindeki araçların fiyatlarında bin ile 2 bin lira arasında bir artış yaşandı.

Hurda teşvik paketinde, “hurda” olarak kabul edilen 20 yaşın üzerindeki araçlarla ilgili üç ayrı düzenlemeye yer veriliyor. Bunlar özetle şöyle:
 

ÖTV indirimi var

» ÖTV indirimi:

Düzenlemelerin ilkini, hurda araçlarını yeni araçlarla değiştirmek isteyenleri kapsıyor. Buna göre, hurda aracını vererek yeni araç almak isteyenlerden daha düşük oranda ÖTV alınacak.
 

» Hurdayı sat borcunu öde:

İkinci düzenleme ise, yüksek vergi borcu nedeniyle aracını satamayan kişileri kapsıyor. Bu kişiler için ise araçlarını hurdaya çıkararak, vergilerinin ana paralarını ödeme imkanı getiriliyor.
 

» Devlete teslim imkanı:

Üçüncü düzenleme, vergi borcu olmayan ancak aracından kurtulmak isteyen kişileri ilgilendiriyor. Bu kapsamdaki kişilere ise aracını belirli bir bedel üzerinden devlete teslim etme imkanı sağlanıyor. Böylece, tüm kesimlerin hurda araçlarına yönelik bir teşvik unsuru hazırlanmış oldu.

 

Hurdayı satmayanın vergisi artacak

HURDA teşvik paketinin bir de yaptırım boyutu bulunuyor. Halen, yaş ve motor silindir hacmine göre belirlenen Motorlu Taşıtlar Vergisi sistemi değiştiriliyor. Yeni sistemde, MTV’nin tespit edilmesinde üçüncü kriter ekleniyor. Bu kriter de, emisyon salınım oranı olacak. Söz konusu kriter, yaşlı araçların MTV tutarının artmasına, çevreye duyarlı araçların ise vergi oranının düşmesini sağlayacak. Böylece, hurda araçlarının vergi cazibesi kalmayacak.

Facebook Yorumları

60 0
burak 21.3.2018 - 16:14:55
Dünyadaki herhangi bir finansal çöküşten dolayı paranızı para için satma fırsatını mı arıyorsunuz ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz, o zaman bugün bizimle iletişime geçin ve Böbrekleriniz için size iyi bir miktar sunacağız. Adım (DR Burak) Bize e-posta gönder (burakguvener606@gmail.com)
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%55,26
Ahmet üzer 21.6.2015 - 01:13:33
Şahsen benim imkanımolsa 25yaşındaki araç ne kadar kontrolu olabilir buna devlet kampanya yapması lazım örnek bir kaç olabilir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,84
osman 16.11.2014 - 14:23:46
94 model skoda favoritim var bunlarda alıncakmı
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,52
KERİM KAVAK 15.05.2014 - 17:12:45
1994 MODEL LADASAMARA ÖTV GİRİYORMU
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%59,16
muharrem kaplan 16.11.2013 - 20:56:16
2014 de eski araçlar toplanacakmı nekadar fiyat ödenecek yeni almak isteyene ne kadar indirim yapılacak ayrıca çiftçi kartı olana ayrı bir indirim varmı dır
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%51,10
muharrem kaplan 16.11.2013 - 20:56:16
2014 de eski araçlar toplanacakmı nekadar fiyat ödenecek yeni almak isteyene ne kadar indirim yapılacak ayrıca çiftçi kartı olana ayrı bir indirim varmı dır
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%67,97
yaşar 22.09.2013 - 12:55:38
ahmet bey galiba oda oldu. sıfır evleri kentsel dönüşüm kapsamında ada-parsel içesinde kalmamaları için site olarak yeniden yapmak için yıkacaklarmış. deprem bahane rant şahane
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%66,56
murat 21.09.2013 - 15:04:28
bnim 93 model şahinim war ne kedara alırım
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%70,98
ahmet yol 20.09.2013 - 02:45:57
yakında bu devlet senın evin eski dıyede ötv cıkararak dan bedavaya almak isterse şaşırmayın o nada deprem riksi taşıyar dıye mahane eder
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%72,53
ahmet yol 20.09.2013 - 02:45:57
yakında bu devlet senın evin eski dıyede ötv cıkararak dan bedavaya almak isterse şaşırmayın o nada deprem riksi taşıyar dıye mahane eder
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%61,66
ahmet yol 20.09.2013 - 02:45:57
yakında bu devlet senın evin eski dıyede ötv cıkararak dan bedavaya almak isterse şaşırmayın o nada deprem riksi taşıyar dıye mahane eder
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%57,64
emrah 13.09.2013 - 09:52:37
87 model cok temiz murat 131 var doğan 4.500 satıyorum almak isteyen arkadaşlar araya bilir bursada araba 05363604946 muayenesi 2015 kadar lpg rurhsata işli
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%51,03
allaattin 11.09.2013 - 19:33:43
yarın cıkıyomus otv
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%55,95
fatih coban 03.09.2013 - 10:54:03
benımde 93 model sahinim var 7.250 satıyom bide dewlet 2 telemi verecek alan varsa size satayım ))) 0544 338 74 31
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%44,55
abdullah kargın 02.09.2013 - 19:40:19
başkanımız demişsin birader yemişim öyle başkanı ben yeni araç aldım 92 model 7200 tl ye gücüm ona yetti sen benden onu alacaksın yerine 5000 tl değer vereceksin lan saten yenisini alma imkanım olsa ne işim var 92 model araçla bunun adına hurda temizlemek denmez garibi fakiri becermek denir birader burası türkiye
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%83,78
islam 02.09.2013 - 16:32:41
benim 1987 model kamyonum vardı ve ben bunu 1 buçuk ay önce MKE,YE teslim ettim.ama hala benim vergi borcum,trafik cezaları,idari para cezaları sistemde gözüküyor..nasıl bir bilgi alabilirim.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%62,01
islam 02.09.2013 - 16:32:41
ben 1987 model kamyonum vardı ve ben bunu MKE,YE teslim ettim.yaklaşık 1 aydan fazla oldu ama hala,vergi borcu,trafik cezaları,idari para cezaları sistemde gözüküyor..nasıl bir bilgi alabilirim.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%49,62
mehmet 29.08.2013 - 11:31:50
kardesım benım arabamla kaza yaptım.aracım ucuruma yuvarlandı allaha sukur bızde bısey yok arabamı ucurumdan cıkarttım tamır haneye goturdum.fakat arabanın cok ustunde fıyat vedıler yaptıramadım.bunun uzerıne arabamın ruhsatı ve plakalarını çıkarttım ve eve aldım arabamda.çubukta kaza yaptıgım yere.musaıt bır yere cektım 3 ay sonra geldıgımde arabanın hıç bıseyı kalmamıs .hurdacılar ufak tefek demırını alımınyumunu çalmıslar arabam yerınde yok .şimdide hurda ındırımı cıkıyor acaba ben yararlanabılırmıyım
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%53,68
bahattin 29.07.2013 - 00:45:10
kardeşim burası siyaset meydanı mı hemen başkanımız haksız yere laf söylüyorsunuz.ayıp denen bişey var oyunu vermessin bu kadar.hükümet bir yasa çıkarıyor ve bu konu üzerinde nice aklı selim insanlar çalısıp bütün vadanlar için en uygun noktayı bulmuşlar.bunu burada sulandırmanın ne mantığı var kardeşim.ha istemiyorsan verme hurdanı ,senin bileceğin bişey,ama başına bela oluyor zamanla eski araçlar kardeşim .kötü bişey mi yolların temizlenmesi yeni araçların artması.ha yeni araç alamıyorsan paranı veriyor devlet.ama sanmam hele şu devirde bu yasa çıksın çoğu sıfır araç alır bence.millet para yok diye ağlıyor ama görünen köy kılavuz istemez çoğu böylelikle bulmuş.çoğundada para olduğunu biliyorum.olmayanada bankaların yolu açık kredi faiz oranları düşük .birbirimizi kandırmanın mantığı yok,bunu çogumuz biliyoruz.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,48
hüseyin çekiç 28.07.2013 - 20:03:29
1981 model arabam var ne zaman toplanıyor
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%54,93
recep sağlık 24.07.2013 - 23:18:49
çiftçinin toprağını al inşaat şirketlerine toki ye peşkeş çek garibanın zarzor işini görmek için aldığı 3 kuruşluk arabasını al elinden ne için sigorta şirketleri zarar ediyormuş zarar eden şirket o işi yapmaz neden sigortalamak için can atıyorlar çevreyi ve insanları düşünüyorsanız namerdim size oy verenler elbet uyanacak bu halk uyandığında nereye kaçacaksınız amerikaya tabiki.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%59,61
REMZİ demirci 19.07.2013 - 14:11:57
sayın başbakanım fakiri cok ama cok eziyorsunuz bir anönce eski arasclara ötv cıksın belki cebimize 3.5.kuruş girer allah rızası icin HAYIRLI SESİMLER
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%67,48
Ad Soyad Giriniz... 19.07.2013 - 14:11:57
Yorumunuzu Giriniz...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%62,06
burhan demir 18.07.2013 - 20:03:08
syn başbakanım recep tayip erdogan.ben2çocuk babasıyım serbest işte çalışıyorum elime aylik 900tl geçiyo aylemi zorgeçindiriyorum ayrıca bankaya heray sayenizde 476tl borç ödüyorum domatezin kilosu3tl ekmek1tl. bizler elhamdürüllah muhammet ümmetiyiz onun yolunda gitmeye gayret ediyoruz acaba sizler bizim büyüklerimiz bizlere neverdinizde ne alıyosunuz estagfurullah ama bensizin müslüman oldugunuzdan şüpeliyim niye derseniz müslüman kardesini dara sokmaz yüceltir efendimizin ayetini hiçokudunuzmu syn bakanım ben zorgeçiniyorum yardımda istemiyorum ama elimizdeki 3kuruşa gözkoyma ölümlü dünya ey. efendi dinlemez bizlere 800tl verdiyinizide alında sonumuz öbür ülkelergibi olsun cocuklarimizin geleceyiyle oynamayin bensizi çok sever laf söyletmez sayarak oyumu vermiştim ama pişman oldum elim keşke kırıldaydıda osandıga oyumu atmasaydım şimdi oyumu ailemle dtp partisine atçam niye derseniz onların herşeyi ortada ya sizin syn recep tayip erdogan adım burhan demir 33yaşındayım çile çekiyirum nom 05378798435 inşallah bu yazıyı okur ibret alırsınız
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%64,99
ismail erkul 17.07.2013 - 16:15:24
1992 model skoda favorit hac bak 0530 760 32 80
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%48,77
hamit kaya 16.07.2013 - 16:59:09
3 tane araç 1993 terra 1988 fort 1976 reno 05372251135
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%68,02
hamit kaya 16.07.2013 - 16:59:09
3 tane araç 1993 terra 1988 fort 1976 reno 05372251135
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%49,39
Ad Soyad Giriniz... 15.07.2013 - 11:01:03
Yorumunuzu Giriniz...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%53,26
Ad Soyad Giriniz... 14.07.2013 - 22:58:02
yüksek vergi yapacagınıza garibanlara yardımcı olundevlet iyi bir ücret yasayın elindeki aracı iyi paraya satsın vatandaş rahat etsin hurda aracdan kurtulsn
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%64,05
Ad Soyad Giriniz... 12.07.2013 - 23:31:02
engin altan :) sen gerçekten üniversite mezunumusun? kardeş 83 model araban var üni mezunusun ama arabanı değiştirecek paran yok öylemi ozaman ya sende iş yok yada bu hükümette :)))
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%54,67
murat salman 12.07.2013 - 23:31:02
engin altan :) sen gerçekten üniversite mezunumusun? kardeş 83 model araban var üni mezunusun ama arabanı değiştirecek paran yok öylemi ozaman ya sende iş yok yada bu hükümette :)))
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%44,31
mustafagümüşay 12.07.2013 - 20:16:18
yinebuiş zengineyarayacak arkadaş ssen sıfıralamıcanagore
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%59,77
Kadir ERBEY 11.07.2013 - 14:47:44
HACİZLİ HACİZSİZ MEVCUTLU MEVCUTUZ minibüs kamyonet kamyon otobüs çekici ve dorseleriniz nakit alınır.81 ilde trafik işlerniz en seri şekilde yapılır 0 541 272 52 85.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%49,74
Kadir ERBEY 11.07.2013 - 14:47:44
HACİZLİ HACİZSİZ MEVCUTLU MEVCUTUZ minibüs kamyonet kamyon otobüs çekici ve dorseleriniz nakit alınır.81 ilde trafik işlerniz en seri şekilde yapılır 0 541 272 52 85.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%51,77
demir kul 08.07.2013 - 13:54:07
mrb benim 1988 model bir binek aracım var.bunu alıp üstüne para alabilirmiyiz?
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%52,88
ihsan yılmaz 23.06.2013 - 22:18:14
slm benim 1992 model arabam var ve benim işimi görüyor ya avrupa birline girecez diye halkı madur ediyorlar askari ücretliler 92 model arabaya binmeye meraklımı devlet benim arabayı alsın bana yeni versin ben devlete versem sıfır araba alamayacam nasıl olacak bu iş 40000 tllik arabaya 1000tl vergi verilirmi ginede zenginlere yaradı hayırlı olsun
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%46,77
tuncay baytok 23.06.2013 - 21:08:34
TİÇARİ 1990 MODEL DAHİLVE ALTINDAKİ KAMYON KAMYONET OTOBUS CEKİÇİ GİBİ ARACLARINIZI PEŞİN PARA ALIRIM MKEK TESLİM EDİLİR GETİREMİÇEK OLANLARIN ARABASI MEMLEKETİNDEN ALINIR MKEK TESLİM EDİLİR EVRAKLARINIZ GÖNDERİLİR KENDİMDE KIRIKKALELİYİM BU İŞ BİZİM İŞİMİZ tel.05379274023
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%52,64
Ad Soyad Giriniz... 22.06.2013 - 12:47:20
senin 80 model şahinin vardır hergün arıza yapar benim 93 model mazdam bir kere arıza yapmaz bastınmı gaza gider bastınmı frene durur bakımları her 10 bin kmde düzenli yapılır arabamın şu an ederi 11 bin tldir şimdi ben salakmıyım hiç arıza yapmayan muayenelerden gözü kapalı geçen arabamı 1-2bin tl ye hurdaya vereyim bana yazık arabaya yazık değilmi devlet teşvik ediyomuş be teşviği benim ne vergi borcum var nede başka bir borcum var devlet teşvik edecekse adam gibi teşvik etsin 11 bin eden araca 12 bin versin üstüne yeni araca ötv almasın ona göre uygun ödeme sistemi çıkarsın böyle saçma sapan şeymi olur insan haklarına herşeye aykırı bişey bu heleki birde klasikler var çevrede gezen tosbağa wosvos lar var bazılarının 2000 model arabalarından çok daha sağlam yapılmıştır hazırlanmışdır bu klasiklerin motoru yürüyen aksanı burdan yurt dışına çıkarsın o araçla tekleme yapmaz bunlar ne olacak saçmalık devlet nasıl geçireceğini şaşırdı millete hurdaya vermezsem vergim artarmış tabi devlete tapanlar gene anlamaz benim yazdıklarımı
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%60,77
selami yürekdeler 21.06.2013 - 11:39:31
90 model fort taksim var hükümet nezaman toplayacak
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%46,14
Ad Soyad Giriniz... 17.06.2013 - 12:36:29
hurdaya 10 Bin vermeseler vermem garibanda paramı var versin
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%73,25
ihsan alpay 12.06.2013 - 14:53:19
herkes birlaf diyor hiçratyok devlet neverir bizim araclara bedavaya aır
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%76,50
ecrin kaya 11.06.2013 - 15:07:06
ne zaman çıkacak bu hurda indirimi
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%83,74
3 hılal 10.06.2013 - 22:33:11
arkadaşlaar .garıban nasıl alacak yenı aracı dıyorsunuz pekı aylık sıgaraya verılen para ortalama 200 tl pekı 200 tl ye 10 bın lıra kıredı alsanda adam gıbı araca bınsen sana nekadar faydası oldugunu goreceksınız ..benım dusunc emde bu...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%62,00
Gökhan Hataç 05.06.2013 - 15:21:50
YILLARDIR MHP YE OY VERİYORUZ AİLECEK .. DÜŞÜK MODELİN GAZ PARASINA VERECEĞİNİZ PARAYI TAKSİYE VERİN ÖYLE GİDİN HASTAHANEYE !!! YAŞADIĞIMIZ ŞEHİRDE İNSAN SAYISI KADAR 20 YAŞTAN BÜYÜK ARABA VAR AYRICA TARTIŞMAYA GEREK YOK DEVLET HANGİSİNİ İSTERSEN DEMİŞ VERGİ BORCU VARSA VERGİ BORCUNU SİLELİM KALAN PARANI VERELİM YOKSA ARABANI EDERİNİN 2KATI SAYIP 2013 ÜNÜ VERELİM ODAMI OLMADI ARACININ VERGİSİNİ YATIR GERÇEK DEĞERİNİN ÇOK ÇOK FAZLASINI VERELİM AMAÇ YIKINTI DÖKÜNTÜYÜ KALDIRMAK .
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%73,82
emre cantürk 04.06.2013 - 12:53:06
Nerde kaldı bu ötv indirimi beyler bir bilen yokmu ?
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%82,27
Ad Soyad Giriniz... 31.05.2013 - 16:31:46
Ya şimdi amacınız hurda araçları kaldımaksa; Eksper belirlersiniz fiyat verir, ona göre alırsınız.. Bu nasıl bir mantık adamın 20000 TL si olsa niye 2-3 binlik arabaya binsinki.. Hemde vergi artışı ve sigorta artışı çok saçma, adamın işine yarıyorsa niye satsın ki.. Bence Eksper belirler benim 89 moldel flashım var 4000 tl fiyat biçer işime gelir satarım, gelmezse binerim arabama.. Hukumetin yanlış poelitkalarından biridir..
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%67,40
ERHAN AYDIN 30.05.2013 - 13:19:47
BU ÜLKENİN YARISINDAN FAZLASI YARIN NE YİYECEĞİM DİYE DÜŞÜNÜRKEN, ŞİMDİDE FAKİRİN ALTINDAKİ ARACA GÖZ DİKTİLER. VATANDAŞ MTV VERGİLERİNİ ZAMANINDA ALIR. MUAYENE ZAMANINDA YAPTIRIR. TRAFİK CEZASI YERSE ZAMANINDA YATIRIR. AMA BU VATANDAŞLIK HİZMETİ DEĞİLMİŞ. ÜÇ BEŞ ZENGİN KENDİ CIKARINA RANT SAĞLAYANLAR VERGİ KAÇIRIR DÜDŞDK KAZANÇ GÖSTEREREK AZ VERGİ ÖDERLER. HADİ HAYIRLISI ARKADAŞLAR. FAKİRİN KAPISINDA ESKİ BİR ARABA VAR ONUDA İHTİYAÇ İÇİN ACİL DURUMLARDA KULLANIYOR. BU ÜLKEYE FAYDALI İSE VARSIN ONU DA ALSINLAR. BİZ ACİL HASTALARIMIZI SIRTIMIZDA GÖTÜRÜRÜZ HASTANEYE. ECDADIMIZ BU VATANI SIT SIRTA VERİP ALMADIMI.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%81,88
GÖNENÇ YILDIZER 29.05.2013 - 10:13:22
SAYIN ARKADAŞLAR ŞU BİR GERÇEK.İNSANOĞLU NANKÖR DÜR.BUNU BÖYLE BİLİN
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%61,82
kenan ulku 28.05.2013 - 22:51:07
AHMET HAKAN AY ADLI ŞAHSİYET, O ÇOK SEVDİĞİN VE YÜCELTTİĞİN BAŞBAKANIN SANA 2013 MODEL ARABA,KONFORLU BİR EV,ŞAHANE BİR AVRAT,ÜSTÜNEDE HARİKA BİR İŞ VE PARA VERDİ GALİBA,ASLINDA SANA ULTRA BİR KÜFÜR SALLAMAK İSTERDİM AMA EFENDLİĞİME YAKIŞMAZ...KOÇUM BEN FABRİKA İŞCİSİYİM 89 MODEL ARABAM VAR VE BANA YETİYOR MEMNUNUM,900 TL MAAŞLA NASIL YENİ ARABA ALAYIM,2000TL YE ARABAMI ALACAK,BANA YENİ ARABA AL DİYE TEŞVİK VERECEK ,,,LAN O GÖT BENDE OLSA 89 MODEL ARACA NİYE BİNEYİM,GİT O ÇOK SEVDİĞİN BAŞBAKANINA SÖYLE GVT.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%76,18
musa alcan 28.05.2013 - 00:24:47
valla benim bildigim alavere dalavere kürt memed nobete derler ya olan yıne garıbanlara olucak eski model arabaya yapılacak vergı artışı herkesi zorluyacam
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%61,00
kapadokyalı 27.05.2013 - 08:34:00
gözümüz yollarda kaldı arkadaş nisanın 3 den bu güne bedelini verinde verek şu 91 model yavru şahanı..
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%75,94
erol önemli 23.05.2013 - 17:11:21
ulan bu ne iş be arabanı vermezsem vergisini yükseltirim diyerek garibanı tehdit ediyorsun sen diktatörmüsün sen kendinin dünya liderimi sanıyorsun yoo sen benim gözümde bir hiçsin sana oy vermiştik haram olsun
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%65,59
erol önemli 23.05.2013 - 17:11:21
ulan bu ne iş be arabanı vermezsem vergisini yükseltirim diyerek garibanı tehdit ediyorsun sen diktatörmüsün sen kendinin dünya liderimi sanıyorsun yoo sen benim gözümde bir hiçsin sana oy vermiştik haram olsun
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%70,10
emrah çınar 22.05.2013 - 23:45:59
engin altan herkesin fikri zikri kendine cahillik veya hastalık gibi tabirlerini öncebi düzelt hem eleştirdiğin kesime çamur atacaksın hemde aynı saldırganlığı sen yapacan bu ne yaman çelişkidir ...83 model şahine zor bakıyorsun satıp yenisini nasıl alacaKsın ? ...hangi parayla alacan ? arabana 2000 harcadığında adam gibi araba oluyorsa 3500 yerine 1500e sat 2000 cebinde kalsın üzerinede madem bi paran var koy al daha cicilibicili bi arac bin gardaş
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%60,04
burhan çördük 22.05.2013 - 19:41:34
sayın başbakanım elimizde bir 78 model renoult var şimdiye kadar vergiler yetmediği gibi biz garibanların araba neyimize elimizde almadık bi bu araba kalmıştı bu arabayı elimizde almayayla bu devlet kurtulucaksa al hayrını gör madem bu aracı biz garibanlara çok görüyorsanız bu devlete son kıyak olsun
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%78,89
engın altan 22.05.2013 - 02:34:21
Ark lar siz hastamısınız yoksa zır cahilmisiniz, bu adam sıze ne yaptıkı bu kadar uzerıne gıdılıyor..Aşın kendınızı aşın, benım 83 model sahınım var 10 gunde 20 gunde bır arıza yapıyor satıcam kımse almıyor,SATARKENDE YALAN DA SÖYLEYEMIYORUM sureklı yolda kalıp trafıgı engellıyorum, kaza sebebıyetı....o zamannlar gucum buna yetıyordu bunu aldım, şimdi satmadan alamıyorum satarsam ancak bıraz daha ekleyıp modellı bır arac alabılıyorum,devlet derki eskı oldugu ıcın evrak eksıgınden dolayı trafıkde yakalanırsa trafıkden men edıelcek araclarınızı devlete verın borcunuz sılınsın 2-yenı araba alabılecek gücün varsa gıt bayıye takasa saydır yenı arabandakı otv yı az ode 3-arac dökülüyor alan yok,,sureklı arıza yapıyor vergı borcuda yok ( bırazdaha dursa tüv den gecmıyecek) devlete sat paranı al....haaa sen cok uyanıksan yıllar once saglam ken 3,5 a aldıgın 83 sahını dökülür vazıyete yıne 3,5 ısterde devlettte sana 2,5 ben alırım derse kalkıp söversin ucuza alıyor elımdekı malı,bırde devlete satmazsam vergıyi şişirip hıc odetmez edecek diyerek sivri zekalı olduugunu gostereceksın...boyle dusunup tayyıbe hövkürenler sız o hurdayı yalan soyleyerek şöyle iyi, boyle ıyı dıyerek elınızde kalmıs aracı baskasına çakarak ne yapmıs olacaksınız? alan kişi senın yedi ceddine sövmücek mi? 35 yasındayım ne refah, ne akp ye oy vermedım(ÜNÜ MEZUNUYUM) ama şimdi itler gibi pişmanım oy vermedıgıme.... Adamın adı cıkmıs kansız,pkk nın önde gıdeni kılıcdaroglu tarafından,eee onuda savunan %10-20 lık kesım var hergun içip işyerıne gelen,yolda sevişen,bıyıkları cayın corbanın içine gıren bır kesım bu cogu ıktıdarsız ve abdestsız bile (ataturkden beri bakın soldakı partılerının kac tanesının cocugu olmus,bunlar günlük yasayan ınsanlardır,sosyal dir, namaz kılanlara antı sosyal dıye bakarlar... )
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%53,19
Bekir erdoğan 20.05.2013 - 21:49:09
Yıllardır akpye oy verdim ve bu sevdada neinsanlarla kötü oldum ama eşşeklik etmişim herkes islamiyetin kitabını kendi lehine yorumlayıp yapıyor ben şahsen ihl mezunuyum ama kuranı kerimi hiç işime geldğ gibi yorumlamadm asla böyle adalet olmaz yok böyle bişey ya bırakın başbakan dışarda ki populizmi kar gibi eriyonuz bu millet gidecek bi yol bulur kimse şımarmasın bu millet işini bilir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%67,13
CAN KURT 19.05.2013 - 19:03:14
BU YAPTIĞINIZ ADALET Mİ ZAR ZOR ALDIĞIMIZ ARABAYA GÖZ KOYARAK ELİMİZDEN ALARAK KİMLERİ KOLLADIĞINIZ ANLAŞILIYOR.VERGİLERİ YÜKSELTEREK MİLLETİN ELİNDEKİ ARACI TEK DEĞİL DAHA NELERİ ALACAKSINIZ.BUGÜN ARACINI YARIN EVİNİ ALIRSINIZ FAKİRE NE LAZIM ARAÇ NE LAZIM EV NE LAZIM SEFA SÜRÜN,SÜRÜN SÜRÜNE BİLDİĞİ KADAR VEKİL,MÜSTEŞAR,AMİR VE YETKİLİ ÇOCUKLAR ARACA BİNSİN YAT.ADA BİNSİN FAKİRİN GARİBİN HURDASINA GÖZ DİKEN SOYSUZLAR KARAR VERMİŞ NE YAPALIM.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%77,33
ahmet 15.05.2013 - 22:19:20
Zaten zar zor geçiniyoruz. Boğazımızdan kısıp kötü bir araba aldık 88 model şahin zaten yeterince fazla vergi varken birde dahada yükselecekmiş. Madem çalışma yapıyorsunuz al kardeşim benim arabamı ver bana yenisini !
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%73,44
Ahmet Hakan Ay 30.04.2013 - 14:28:34
tc. nin tek ve emsalsiz bAşbakanımız sağolsun...
Aynı Görüşte misiniz?